Print Next

Publicerad
2019-03-25
Skribent
Redaktionen
Ämnen
När:
2019-05-07 kl. 09:00 – 19:00
2019-05-07T09:00:00+02:00
2019-05-07T19:00:00+02:00
Var:
Radisson Blu Royal Park Frösundavik i Solna
Kontakt:
Ulf Sunnberg

Grafkom och Grafiska Företagen arrangerar tillsammans nordens viktigaste nätverksträff för den grafiska branschen 2019 – Print Next 7 maj på Radisson Blu Royal Park Frösundavik i Solna.

Årets största nätverksträff
Ett 15-tal talare kommer att prata om aktuella ämnen som försäljning, trender, marknadsföring, affärsutveckling och förädling av trycksaker.

Kom och nätverka, bli inspirerad och lär dig nya saker som är värdefulla för ditt företags framtid. Det blir spännande key-notes varvat med seminarierna i två parallella spår. I vår Discovery Zone kan man i lugn och ro diskutera med deltagande företag.

Programmet
Under den fullpackade dagen kommer du att kunna lyssna på och diskutera framtiden med en lång rad inspirerande personer i branschen.

Bl a dessa talare kommer dit;

Leonardo Johansson, Lion Competence som ger strategiska och operativa tips för att du på kort tid ska generera högre försäljning
Joakim Jardenberg är senior rådgivare i allting media och internet. Joakim beskrivs bland annat som internetveteran, evangelist och debattör och kommer att vara först ut på scenen under Print Next 19 – och förklara vilka vägar medieutvecklingen tar just nu.
Alexander Jute, Så här ska du tänka när du värderar ett företag – tips och idéer
Katre Savi, Association of Estonian Printing and Packaging delar med sig av trender från den grafiska branschen i Baltikum i ett föredrag med titeln “Future trends for printing in the Baltics”.
Andreas Lind, Digital Signage: How can you go from broadcasting high end digital content in-store, in-restaurants and out-of-home towards narrowcasting with higher relevance and increased impact?
Per Oldeide, Papirfly’s idea is to automize large parts of the work being done in the design and prepress process. The software solutions developed by Norwegian based firm Papirfly are currently being used by BP, Pfizer and Rolls Royce – but also by a lot of graphic companies in the Nordics.
Alexander Jute, Det är snart ett år sedan GDPR infördes – här får du en uppdatering av läget och vad du måste tänka på under det kommande året.
Cecilia Grahn Nyd, Present- och reklamartiklar utvecklas till en allt mer strategisk del av varumärkesägarnas kommunikation. Idag kallas mediet för Produktmedia och omsätter runt åtta miljarder kronor i Sverige. Cecila Grahn Nyd är vice vd för MEC Gruppen och sitter i styrelsen för branschorganisationen SBPR – få kan så mycket om branschen och Cecilia kommer att ge sin syn på utvecklingen och hur man bäst utnyttjar möjligheterna som finns.