Innovation tour

Publicerad
2020-02-11
Skribent
Redaktionen
Ämnen
När:
2020-03-03 kl. 08:00 – 2020-03-04 kl. 10:30
2020-03-03T08:00:00+01:00
2020-03-04T10:30:00+01:00
Var:
Ricoh i Solna
Röntgenvägen 2
Solna

Innovation tour är en serie seminarier i Skandinavien under 2019 och 2020 där Antalis, med partners, lyfter möjligheterna med digitaltryck.

Ett frukostseminarium vid två tillfällen; 3 eller 4 mars 2020 kl. 08:00 – 10:30
Anmäl intresse (länkar);
Tisdag
Onsdag

Vi välkomnar dig till ett spännande seminarium där Antalis, Ricoh, Iggesund och Jannes Dahlgren (fd VD och grundare på Digaloo) pratar om möjligheter inom digitaltryck och den senaste trycktekniken som skapar helt nya förutsättningar att trycka personliga och kundanpassade erbjudanden, budskap och förpackningar.

Du får höra om olika företag som lyckats använda tekniken för att stärka sitt varumärke och sin affär genom personlig och snabbrörlig kommunikation! Tillsammans vill vi inspirera dig och om hur du kan differentiera och stärka ditt budskap och erbjudande med nyheter inom den digitala världen.

Efter seminariet bjuder Ricoh in till Öppet Hus och ger möjlighet att se de senaste maskinerna och dess möjligheter på plats.

PROGRAM
De dolda möjligheterna med digitaltryck (Karl Rise, VD PrimoTek)
Visste du detta om möjligheterna i digitaltryck? Specialeffekter och wow-faktorn med CMYK+, flexibilitet, snabbhet och kostnadseffektivt, fantastiska effekter till en mindre kostnad, Guld, silver, vit, nya färger och format.

Pappret – den 7:e färgen (Michael Thorvaldsson, Scandinavian Product Manager Antalis)
… Pappret är helt avgörande för din trycksak och ett medium med en bred flora av möjligheter för kommunikation. Vi pratar om hur du kan dra nytta av mervärdet och det unika pappersmaterialet kan ge din marknadskommunikation, kundupplevelse och de extra effekter som skiljer papper från digitala medier samt ny innovation och teknik inom papper – t ex nya sätt att koppla trycksaker med smartphones och internet.

Kartong – framtidens material (Michael Fridvall, Account Manager Iggesund)
…. Fler och fler företag ersätter plast med kartong för bland annat förpackningar och presentkort för att minska miljöpåverkan. Vi pratar om trender och de personliga förpackningarna som ett sätt att öka försäljningen och lyfter några exempel på företag som verkligen lyckats hitta kreativa sätt att sticka ut i mängden och nå nya kunder.

Skapa mervärde med digitaltryck (Jannes Dahlgren, grundare och fd. VD på Digaloo)
… Jannes Dahlgren utmanar tryckeribranschen och kunderna och det traditionella sättet att se på tryckt media. För att skapa mervärde för sitt företag och varumärke krävs det ett nytt sätt och tänka. Utifrån det lyfter han fram framgångsfaktorer och ”best practice” där man lyckats ta tillvara ny teknik och skapat värde för kunden både i produkter och tjänster.