Får förtroende i Norge

Får förtroende i Norge

Publicerad
2022-03-08
Skribent
Redaktionen

Efter en längre tids samarbete med kosmetikaföretaget Lyko i Sverige, har digital signage-företaget Visual Art fått ytterligare förtroende.
I samband med att Lyko öppnade sin flaggskeppsbutik i Oslo, Norge har Visual Art stått för tekniken i de digitala skärmarna, som möter kunderna.
Totalt sett handlar det om 17 skärmar, som både guidar, inspirerar och hjälper besökarna runt, i den 300 kvm stora butiksytan.

– Lyko är otroligt duktiga på att använda ytorna i butiken rätt. Hela 17 skärmar på den här ytan är tätt, men det blir ändå varken påträngande eller störande, säger Pontus Meijer på Visual Art.
– Tvärtom är skärmarna perfekt placerade och integrerade, så att de blir en naturlig och självklar del av butiksytan.

Sedan grundandet 1997, har Visual Art blivit lite av experter på digital skyltning. Idag har bolaget en omsättning på 200 miljoner kronor, drygt 100 medarbetare världen över och fler än 35 000 skärmytor, i över 32 länder.