NWP har ny webbshop

NWP har ny webbshop

Publicerad
2021-10-12
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Produktmedia

En av de stora återförsäljarkedjorna för profilbranschen; New Wave Profile, har lanserat en ny, egen webbshop för produktmedia. Även om webbadressen är densamma, har man arbetat och utvecklat en ny mjukvara och användarupplevelse.

Något som bl a ger ett snabbare gränssnitt och förbättrat sök. Så beställer man (öppnas i ny flik).

– Vi är mycket nöjda med resultatet och stolta över att vara ett pilotprojekt för hela New Wave Group, säger Camilla Fjordland, konceptansvarig på New Wave Profile.

Besökare möts av en hemsida med en webbshop i ett nytt grafiskt uttryck, med förbättrad kategoristruktur och ett förädlingsverktyg, som räknar och visar priser direkt.
Kunder väljer sedan den återförsäljare man vill göra affären med, genom att söka på antingen organisationsnummer, postnummer/ort eller namn.

– En tekniskt bra och modern webbshop för oss återförsäljare, kommenterar Lars Johansson, VD på New Wave Profile Topline i Borås.

Totalt har kedjan drygt 70 återförsäljare, av profil- och produktmedia, i Sverige och ytterligare 90 i övriga Norden.