Tre om Tre – Hellsten, Olsson och Wikström

Tre om Tre – Hellsten, Olsson och Wikström

Publicerad
2021-03-18
Skribent
Redaktionen

Vi har frågat tre besökare till Nordic Profile online januari, om hur de känner att konceptet fungerar. Frågorna var;
• Hur pass bra tycker du att en onlinemässa ger dig intresse för nya profilprodukter?
• Var det lätt att ta kontakt och få konkreta svar i chatten?
• När pandemin är över, hur vill du att branschmässorna ska vara? Digitalt, fysiskt eller hybrid?


 

Anna Hellsten
Topline

Hur pass bra tycker du att en onlinemässa ger dig intresse för nya profilprodukter?
De olika varumärkena gjorde absolut sitt bästa för att inspirera oss digitalt, men det går inte att jämföra med ett fysiskt möte där vi kan vara kreativa tillsammans och se produkterna i verkligheten.
Dock kan vi få bra användning av de olika produktfilmerna som de skapat för att visa vidare till våra kunder vid digitala möten som säkerligen kommer bli vanligare framöver.

Var det lätt att ta kontakt och få konkreta svar i chatten?
Det fungerade bra för oss. Vi besökte onlinemässan tillsammans, både gänget i Kalmar och i Borås över Teams.
En av oss var uppkopplad mot mässan och skötte chatten med de olika utställarna.
Vi hade även vissa bokade besök med utställarna, där de också var med oss över Teams för en närmare presentation.

När pandemin är över, hur vill du att branschmässorna ska vara? Digitalt, fysiskt eller hybrid?
Absolut fysiskt, ser fram emot när de kommer igång igen. Mässan är en bra start för oss på säsongen där vi får en helhet av utbudet och kan sedan snabbt komma igång på ett bra sätt med försäljningen.


Tomas Olsson
Olsson & Co

Hur pass bra tycker du att en onlinemässa ger dig intresse för nya profilprodukter?
Jag tycker att det fungerar riktigt bra. Gillar engagemanget från alla leverantörer som går in för detta och gör det bra. Alltid lättare att se en produkt fysiskt, men tycker att det är över förväntan att det funkar även i det här formatet.

Var det lätt att ta kontakt och få konkreta svar i chatten?
Det var mycket lätt, vilket både jag och mina kollegor tyckte. Det var även snabba svar från utställarna och det blev lätt att man slank in i ett Teamsmöte, vilket gjorde att man lämnade plattformen lite grann.

När pandemin är över, hur vill du att branschmässorna ska vara? Digitalt, fysiskt eller hybrid?
Jag tycker att det ska vara en fysiskmässa per år – utan tvekan. Magi och nya idéer skapas när människor möts på riktigt. Sedan kan man kanske ha digitala mässor en eller två gånger per år… om man har något nytt att berätta och visa.


 

Jörgen Wikström
Z-Profil

Hur pass bra tycker du att en onlinemässa ger dig intresse för nya profilprodukter?
Väldigt bra då man fått anpassat sig under senaste året med digitala möten, däremot tror jag att man måste komprimera innehåller mer och öka interaktiviteten, i synnerhet av oss som gästar mässan digitalt.

Var det lätt att ta kontakt och få konkreta svar i chatten?
Vi var dålig att ställa frågor i chatten, men här borde man bjuda in oss mer aktivt till att vara delaktiga.

När pandemin är över, hur vill du att branschmässorna ska vara? Digitalt, fysiskt eller hybrid?
Tror faktiskt på en kombination – då vi kanske kommer att resa mindre i framtiden och det kommer i synnerhet vara färre som åker. Jag tror även på möjligheten att repetera och kolla på filmer i efterhand, för att repetera det man på plats tagit in och kanske kan berätta för medarbetare.

 

https://www.folier.se/?utm_source=screenmarknaden&utm_medium=webannons&utm_campaign=allman