Ny grossist för träning och hälsa   Bröderna Eric och Martin de Meijere

Ny grossist för träning och hälsa

Publicerad
2021-02-11
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Produktmedia

På Värmdö utanför Stockholm hittar vi företaget Adwater AB; en producent av profilerad dryck, grundat av bröderna Eric och Martin de Meijere.
Under hösten 2020 startade de en ny verksamhet; Adpower, som fokuserar på livsmedel anpassat för en mer aktiv och hälsomedveten målgrupp.

– Sedan tidigare driver vi Svensk Glass, en grossist för Sia Glass och det är där som vi först märkte av en ökad efterfrågan för produkter inom träning och hälsa, förklarar Martin de Meijere på Adpower.
– Eric och jag började då ringa lite samtal, för undersöka vad vi kunde göra med detta och det slutade med att vi startade ny grossistverksamhet helt enkelt.

Redan nu finns ett 30-tal varumärken i den nya grossistens produktportfölj och bland kunderna finns verksamheter som; gym, idrottsanläggningar, event och kontor.

I ett senare skede finns en tanke om att man ska kunna erbjuda profilerade produkter. Då tänker man sig exempelvis powerbars och proteinshakes, som är profilerade.

– Vi måste bara hitta en hållbar väg för alla inblandade parter, avslutar Martin de Meijere.

Läs reportaget om Adwater på; http://www.screen-marknaden.se/2020/03/med-ett-av-varldens-basta-vatten/

https://www.folier.se/?utm_source=screenmarknaden&utm_medium=webannons&utm_campaign=allman