SBPR inleder samarbete

SBPR inleder samarbete

Publicerad
2020-12-22
Skribent
Redaktionen

Nu tar branschföreningen SBPR steget och inleder ett samarbete med den nya mässan Profil och Promotion, som arrangeras den 26-27 maj på Kistamässan, Stockholm.
Inom ramarna för samarbetet ska SBPR vara med och utveckla mässan, innehållet och aktiviteterna, samt marknadsföringen av mässan.

– Vi ser mässan som ett ypperligt tillfälle att möta slutkunden i mässform. Något som ger kundnytta och möjligheten till fler affärer säger Kjell Harbom, VD på SBPR.
– Samarbetet med SBPR stärker mötesplatsens innehåll, position och utveckling. Vi ser fram emot ett framgångsrikt och långsiktigt samarbete säger Susanne Hallencreutz, ansvarig för Profil och Promotion 2021.

Inspirerande företagsprofilering
Den nya mässan vänder sig mot alla, som använder produktmedia i sin marknadsföring och besökarna kan träffa nya samarbetspartners. Här ligger nämligen fokus på nyheter, innovativa idéer och hållbarhet, som kan tillgodose marknadens behov.
Kanske kan de utställande återförsäljarna inspirera till nytänkande och annorlunda företagsprofilering. Detta är deras chans att träffa de som tar besluten och som ansvarar för marknadsföring, reklam, försäljning och varumärkesutveckling via produktmedia.

– Nya behov av annorlunda marknadsföring, kommunikation och profilering samt helt nya krav på hållbarhet medför ett uppdämt behov att utveckla sin promotionstrategi, säger Kjell Harbom, VD på SBPR .
– Kombinationen med Möten & Events kunde inte vara bättre då både marknadschefer och eventplanerare använder promotionprodukter. Kombinationen av de två mässorna försäkrar god besökartillströmning.

Tidigare var mässan planerad att äga rum mellan den 24-25 februari, men arrangörerna har blivit tvungna att skjuta på datumen på grund av rådande omständigheter.