Program för Education Day   bild från Promotionbiet 2014

Program för Education Day

Publicerad
2020-10-08
Skribent
Redaktionen

Den 9 november öppnas återigen portarna på Nalen i Stockholm, för branschdagen som innehåller Education Day, Promotiongalan och slutligen prisutdelning för Promotionbiet 2019.

Promotionbiet för 2019 ska delas ut i följande kategorier:

  • Årets Leverantör
  • Årets Återförsäljare
  • Årets Förädlare
  • Årets Kampanj
  • Årets Hållbarhetspris

 

Dagsprogrammet

11.30 Välkommen till Nalen!
12.30 Konferensen inleds och moderator presenteras.
12.35 Sara Larsson
13.20 Kampanj 1
13.25 Annett Aldman och Mats Johansson
14.10 Kampanj 2
14.15 Joel Lindefors
14.55 Kampanj 3
15.00 Kaffe
15.30 Panelsamtal med hållbarhetsansvariga inom branschen
16.00 Ashkan Fardost
16.45 Presentation av undersökningen av Power of produktmedia
17:00 Avslut

Årets talare
Joel Lindefors, Futerra

Joel driver tillsammans med Anna Högberg den svenska delen av förändringsbyrån Futerra. Med strategi och kreativitet som verktyg hjälper Futerra sina kunder till framgångsrik, lönsam omställning till en hållbar utveckling. De har kontor i Stockholm, New York och London.
Joel arbetar med företag som H&M, AMF, Södra Skogsägarna och Nordiska Kompaniet. Hans föredrag har rubriken Fyra skiften och beskriver omställningen till en hållbar utveckling som en av de mest genomgripande och grundläggande som världen och ekonomin någonsin genomlevt. Att förstå hur du anpassar din affär till omställningen är avgörande för att bli en vinnare de kommande decennierna. Joel presenterar fyra skiften inom kommunikation, marknadsföring och näringsliv som alla utgör avgörande delsteg i denna omställning av ekonomin.

Sara Larsson, Broby Grafiska
Sara är utbildad formgivare och har i 13 år varit designansvarig på Brobygrafiska. Hon har även jobbat som designlärare på Charles Sturt University, Australien. På Brobygarafiska har hon i i olika projekt samarbetat med varumärkesägare son Nestlé, Orkla Food, Cloetta, Adidas och ICA. Sara ska prata om förpackningens möjlighet som hållbar varumärkesbärare utifrån kommunikation, funktion, design materialval och miljö.

Annett Aldman, Smart Textiles – Sience Park Borås
Anett är projektledare för Textile & Fashion 2030 den nationella plattform som ska främja samverkan mellan den textila värdekedjans aktörer, förmedla utbildning, forskning och innovation samt stödja nya, hållbara affärsmodeller. Plattformen ska också få företag att ta steg som bidrar till en mer hållbar textil- och modeindustri, samt göra Sverige till ett föregångsland inom hållbarhet.

Mats Johansson, Smart Textiles – Sience Park Borås
Mats är Koordinator och jobbar främst med Forskning och Innovation med Hållbarhet som utgångspunkt. Han pratar om textilbranschen, dess uppbyggnad genom alla leverantörs/produktions-steg, vad problemen är och vilka tendenser som finns inom textilt hållbarhetsarbet

Ashkan Fardost, ”Hur påverkar digitaliseringen våra verksamheter?”
Ashkan Fardost talar på temat: Digitalisering på riktigt, Internet, teknologin, människan och framtiden. Ashkan har spännande föreläsningar om digitaliseringen, människan och framtiden baserat på filosofi, antropologi och teknologi.

Han djupdyker i människans historia och sätt att vara för att förstå vart teknologin kan leda framöver. Ashkan började sin digitala resa i början av 2000-talet. Genom att göra musik med mjukvara och “hacka” Napster spred han sin musik världen över och landade ett skivkontrakt med EMI och Armada Music som 17-åring. Efter musikkarriären involverade han sig i innovationsvärlden. Han har bland annat en doktorsexamen i kemisk katalys från Uppsala universitet och har spenderat flera år i Stockholms startup-scen, både som grundare och medarbetare.

 

Arrangörerna uppger även att deltagande även ger 5% rabatt på rumspriset hos hotellkedjan Scandic, med bokningskoden; D000040365.