Cdon lanserar ny e-handelsplattform   foto; Cdon

Cdon lanserar ny e-handelsplattform

Publicerad
2020-10-16
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Ekonomi

Nu ska marknadsplatsen Cdon lansera en ny, användarvänlig och responsiv hemsida, som i sin tur ska öka de 1 250 anslutna e-handlarnas försäljning.
Här har företaget byggt en ny plattform, som ska underlätta för konsumenten att hitta bland över 8 miljoner produkter. Dessutom ska hemsidan ge handlarna nya verktyg att driva försäljning och då effektivisera hela kundresan.

– Vi tror att nyckeln till att lyckas är att ha en egenutvecklad plattform, som snabbt kan omsätta våra handlares och kunders behov till effektiva lösningar, säger Kristoffer Väliharju, VD på Cdon.
– Vår roll är att förenkla den digitala kontakten mellan dem och det gör vi genom att skapa en lättanvänd plattform för handlare och den bästa kundresan både visuellt och funktionellt. Vi jobbar kontinuerligt med att hitta nya och innovativa digitala lösningar för våra 2 miljoner kunder och 1 250 handlare.

Marknadsplatsen satsar på en skalbar plattform, med dataintegration i realtid där kundernas behov är i fokus. Detta ger förbättrade insikter och marknadsstöd för att leverera bättre kundupplevelser. Plattformens funktionalitet är avgörande för både Cdon Marketplace med ca 8 miljoner produkter och för Cdon Connect – verktyget för handlarna.

– Plattformen är handlarnas kanal för att presentera sina produkter. Hemsidan är nu optimerad med förbättrad funktionalitet och ökad hastighet för att hjälpa handlarna med sin försäljning och kunderna att få en bättre användarupplevelse, säger Martin Hultman, utvecklingschef på CDON.

– Med en egenutvecklad plattform har vi frihet och kontroll över utvecklingen och innovationstakten – skalbarhet har varit i fokus. Vi kan skräddarsy och vidareutveckla i takt med nya behov och nya idéer som uppstår. Detta gör oss väldigt flexibla och vi får en väldig fördel att kunna strategiskt positionera vår marknadsplats både tekniskt och kommersiellt.

– Kunderna ställer allt högre krav och det är bra. Första halvåret hade vi 53 miljoner besökare. Den är vårt ansikte utåt och ofta en kunds första intryck av oss och våra handlares produkter. Nu börjar arbetet med att optimera hemsidan utefter kundernas beteenden och behov, avslutar Martin Hultman.