Statistik från Nordic Profile fair online

Statistik från Nordic Profile fair online

Publicerad
2020-08-18
Skribent
Redaktionen

För första gången någonsin arrangerades mässan Nordic Profile fair som en onlinemässa och utfallet var klart positivt.

Efter ett digitalt möte med projektets nyckelpersoner; Maria Olsson och Roger Nilsson, båda från branschföreningen PWA, har vi tagit del siffrorna från arrangemanget.

Totalt antal besökare 11-13 augusti: 1 565 personer (inklusive återbesökare)
Totalt antal utställare: 16 företag

– Det här är oerhört positiva siffror och visar på en klar succé. Besöksantalet tangerar med vad vi hade på januarimässan, säger Roger Nilsson, ordförande för PWA.
– Härifrån kan vi bara fortsätta och växa, utifrån vad vi har lärt oss med denna nya, innovativa digitala statsning, fortsätter Maria Olsson, projektledare för Nordic Profile fair online.

Det totala antalet unika besökare under de tre dagarna var strax över 1 100, vilket även det tangerar med hur det brukar vara när mässan arrangeras på Elmia i Jönköping.
Den stora frågan är nu hur det kommer att bli med Nordic Profile fair på Elmia i januari, eftersom att mässan Subcontractor på Elmia redan nu har flyttats fram, trots att den skulle arrangeras i november. Mellan november och januari är det inte lång tid.

Vi presenterar mer statistik och information om mässan i Screen&Marknaden nummer 6 (utgivning den 28 september).