Ett större utbud än vad de flesta tror   Peter Näslund, Tommy Levin, Stefan Wallin och Andreas Olsson

Ett större utbud än vad de flesta tror

Publicerad
2020-03-23
Skribent
Redaktionen

När man hör namnet Hexis, associerar de flesta det till skyltindustrin och bilar, folierade i utmanande färgkombinationer och mönster. Fast det finns en annan sida, en sida som faktiskt hör hemma i profilering av kläder.
För första gången någonsin ställer alltså Hexis ut på Nordic Profile Fair och här i montern står ett glatt gäng representanter; Andreas Olsson, Stefan Wallin, Tommy Levin och Peter Näslund, samtliga säljare med olika geografiska områden.

– Det vi visar på denna mässa är våra textiltransfers, där vi har några nya; vi har några med glittereffekter och en helt ny reflexfolie, säger Stefan Wallin, säljare i Göteborgsområdet.

Intressant nog har företaget faktiskt en mängd av produkter vi inte har blivit presenterade för tidigare; värmepressar, textiltransfer och polyesterskydd för textilierna.

– Tanken är att vi vill visa upp oss för de här kunderna, för att presentera och visa att vi på Hexis har mycket annat också, berättar Peter Näslund, säljare i norra Sverige.
– Om några kunder ser oss på den här mässan och nämner för ytterligare någon att de sett oss här, då får vi en ringarna på vatteneffekt.

– Det är ett sätt att marknadsföra vårt varumärke, på samma sätt som när vi ställer ut på Sign&Print-mässan. Fast i ett lite mindre format här.

Tankarna och snacket går direkt till Hexis The Battle; där utmaningen på förra årets Sign&Print-mässa, var att foliera en bilhuv så snabbt och snyggt som möjligt. Vi skrattar allihop, eftersom att Göteborgshumorn kickar in, när Stefan Wallin drar en referens till att man kanske ska etablera samma koncept på Nordic Profile Fair.

– Men istället för att foliera, så kan vi köra The Battle med värmetransfer – vem gör den snabbaste påvärmningen, skojar Stefan Wallin.

Men för att återgå till det seriösa, hur har ni upplevt mässan som helhet?

– Jag tycker att det har varit ett fantastiskt mottagande hos besökarna, för det känns ändå som att de flesta varit väldigt intresserade, svarar Andreas Olsson.

Vi talar allmänt och grabbarna här hade egentligen väntat sig fler besökare, även om det kanske inte varit prio ett. Det handlar trots allt om att bygga varumärket och finnas där för varandra. Samtidigt som utställarna är konkurrenter i branschen, är man även kollegor och stöttar varandra.