Tre kronor i kostym   Foto; Brother

Tre kronor i kostym

Publicerad
2020-02-03
Skribent
Redaktionen

Det är herrmodekedjan Brothers som blev det svenska ishockeylandslagets nya partner, när det kommer till kläder utanför rinken.
Samarbetet grundar sig i att båda parter delar samma ideal.

Går hand i hand
Exempelvis har Svenska Ishockeyförbundet börjat arbeta med något man kallar Hemmaplansmodellen; som syftar till att utveckla människorna som har valt att spela hockey, inte hockeyspelaren. Detta är något som förbundet hoppas ska utveckla svensk hockey, genom att det är individen som ställs i centrum.
Herrmodekedjan anser att detta är något som går hand i hand, med deras tro på på en värld där alla män känner sig trygga att visa känslor och uppmuntra män att våga vara sig själva, med en egen stil.

– När vi fick höra att Svenska Ishockeyförbundet hade uppmärksammat vår höstkampanj med budskapet om en värld fri från stereotyper och oskrivna regler blev jag stolt, säger Ulrika Lind, på Brothers.
– Det här samarbetet känns klockrent och vi ser verkligen fram emot att väva ihop mode och sport med roliga aktiviteter under året.

Hockeytruppen kommer under våren att förses med kläder och till hockey-VM i maj ska truppen vara helt stylade i kläder från Brothers, något Svenska Ishockeyförbundet ser fram emot.

– Vi som många andra noterade Brothers kampanj och ställningstagande för ett större inkluderande och en modern syn på mansrollen och att nu få till det här samarbetet där vi tillsammans kan lyfta ämnet känns jättebra, säger Daniel Ivarsson, på hos Svenska Ishockeyförbundet.
– Vi gillar engagemanget för Tre Kronor och svensk hockey samt det moderna synsättet från en sedan länge etablerad modeaktör.

Redan under Beijer Hockey Games, 6 – 9 februari, då Tre Kronor tar emot Tjeckien, Ryssland och Finland kan man se lagledningen i outfits från Brothers.