Hållbarhet ska lyfta produktmediebranschen   Arkivbild; Promotiongalan 2014

Hållbarhet ska lyfta produktmediebranschen

Publicerad
2020-02-26
Skribent
Redaktionen

Branschorganisationen SBPR, Svenska Branschföreningen för Profil- och Reklamartiklar, anordnar den 12 mars, för tredje året i rad, en utbildningsdag på Nalen i Stockholm. Temat för årets event är; Hur blir vi en hållbar bransch?
SBPR vill inspirera och vidareutbilda branschaktörer inom produktmedia och visa att hållbarhetsfrågor kan skapa nya affärer för branschen.

Det är för tredje året i rad man håller den populära utbildningsdagen som varit uppskattad bland både besökare och arrangörer. Utbildningsdagen är till för alla aktörer inom branschen och på agendan står seminarium, panelsamtal och en avslutande galakväll där Promotionbiet delas ut i olika kategorier. Temat på årets event är hållbarhet.

– Företagen i vår bransch är en viktig del av våra kunders varumärkesstrategi. Därför måste vi ha en bred kunskap om hur vi tillsammans kan leverera hållbara produkter. Det är oerhört viktigt att vi lyfter och samordnar frågan om hur vi blir en hållbar bransch och hur vi kan hjälpa våra kunder i hållbarhetsarbetet, säger Kjell Harbom, vd på SBPR.

I samband med utbildningsdagen kommer även  branschfesten Promotiongalan, där man summerar året som gått, genom att dela ut pris i fem olika kategorier.

Promotionbiet delas ut i kategorierna;
Årets Leverantör
Årets Återförsäljare
Årets Förädlare
Årets Hållbarhetspris
och Årets Kampanj.

Här har vi listat alla nominerade i de olika kategorierna (länken öppnas i ett nytt fönster).

Program SBPR Education Day 2020
Konferensen startar kl.12.30

Seminarium;
Joel Lindefors, Futerra
Konferensens moderator, driver förändringsbyrån Futerra. Hans föredrag har rubriken; Fyra skiften och beskriver omställningen till en hållbar utveckling som en av de mest genomgripande och grundläggande som världen och ekonomin någonsin genomlevt. Att förstå hur du anpassar din affär till omställningen är avgörande för att bli en vinnare de kommande decennierna.

Sara Larsson, Brobygrafiska
Designansvarig på Brobygrafiska. Kommer föreläsa om förpackningens möjlighet som hållbarhets varumärkesbärare.

Anett Aldmann, Smart Textiles – Science Park Borås
Anett är projektledare för Textile & Fashion 2030 en plattform som ska främja samverkan mellan textila värdekedjans aktörer, förmedla utbildning, forskning och innovation samt stödja nya, hållbara affärsmodeller.

Mats Johansson, Smart Textiles – Science Park Borås
Mats är Koordinator och jobbar främst med forskning och innovation med hållbarhet som utgångspunkt. Han ska föreläsa om textilbranschen, dess uppbyggnad genom alla leverantörs/produktions-steg.

Panelsamtal – Deltagande i paneldiskussionerna;
Mia Marecek, Vinga Sweden
Anni Sandgren, New Wave Group
Elin Axelsson, Wackes
Louise Lindroth, Olsson & Co
Skarpa spaningar
Ashkan Fardost, TEDx-talare och expert på disruptiv teknik

Seminariedagen avslutas ca kl.16.45

Dörrarna till Promotiongalan öppnas kl.18.30