Utbildning i transfers   Arkivbild; Pauline Hedlöf

Utbildning i transfers

Publicerad
2019-12-05
Skribent
Redaktionen

Bland alla kända och okända besökare på Nordic Profile Fair, som gick av stapeln i mitten av augusti, träffar vi på Pauline Hedlöf från Perma Press AB; ett Kungsbackaföretag som ibland också syns bland utställarna.

– Det händer en hel del hos oss nu under hösten. Vi kommer dels att lansera en ny hemsida, dels visa upp vår uppgraderade värmepress Perma 2, samt lansera vår nya, utökade standardkarta med färger, berättar Pauline Hedlöf.
– Vi kommer även genomföra något jag kallar för; Transferskola, där tanken är att vi ska samla våra kunder, visa dem runt, prata om vad transfer är och om skillnaden på ofarlig och farlig plast mm.

– För oss är nyckeln till framgång att våra kunder är väl insatta i våra produkter, så att de kan motivera sina kunder att köpa just våra transfers.
– Så det blir en innehållsrik höst, förutom alla kundmöten jag också tänkte hinna med.

Än mer transfers
Lite längre än ett stenkast från Kungsbacka, men bara 15 minuter med bil, ligger Fjärås och Hot Screen AB, med försäljningschef Fredrik Axelsson.

– Jag har närvarat i vår monter vid samtliga profilmässor de senaste tre åren, både i Kista och i Jönköping. Årets upplaga var för oss den absolut bästa, säger en entusiastisk Fredrik Axelsson.
– Vi hade denna gång en betydligt större och snyggare monter och det, tillsammans med att vi lanserade vår nya Flex heat-transfer, gjorde att vi kan summera mässan som en stor succé.

Flex heat-transfer är vad den heter, en transfer som är tunnare och stretchigare och som i första hand vänder sig mot den lite lättare kollektionen som sport och profilkläder. Hot Screen har anpassat produkten och sättet att sälja den, för att underlätta för sina kunder.
Exempelvis säljs de i 25-pack, för att tillgodose kunder som inte alltid har behov av att köpa 50 st. Man har även förenklat prislistan genom att ta bort schablonkostnader och färgblandningskostnaden. Självklart med samma snabba leveranser och miljöhänsyn som tidigare.

– När det gäller mässan i övrigt, så känns det som att de flesta kunder och andra utställare tycker att det var en bra mässa.
– Vi har sedan tidigare förespråkat tvådagarsmässor och det känns som att det passar de flesta bättre. Tre dagar riskerar att bli utdraget och sista dagen är bara en transportsträcka, poängterar Fredrik Axelsson.

– Nu ser vi fram emot en intressant höst med fortsatta satsningar inom framför allt IT, bl a så släpper vi ett förbättrat gränssnitt som gör det möjligt för våra återförsäljare att skapa och spara placeringar av logotyper på plagg. Någonting som många av våra kunder har efterfrågat.

Utöver detta så fortgår utbyggnaden av företagets produktionsanläggning och den beräknas vara klar vid årsskiftet. När den är klar har Hot Screen kapacitet att producera över 50 miljoner värmetransfer om året.