Med investeringar i produktinnovation ökade Fristads Kansas Group försäljningen med 10% till 4,2 miljarder kronor under år 2018, samtidigt som lönsamheten också förbättrades.
– Det är med stor tillfredsställelse jag kan konstatera att koncernens resultat fortsätter förbättras, nu för tredje året i rad, kommenterar Anders Davidsson, koncernchef för Fristads Kansas Group.
– Det har vi uppnått samtidigt som vi inte gjort avkall på kärnan i vår affär, att fortsätta utveckla Europas mest avancerade, hållbara och väldesignade yrkeskläder.– Vi kan konstatera att vi har ett starkt erbjudande som våra kunder uppskattar och våra framgångar gör det möjligt att fortsätta vidareutveckla både produktutbud och servicenivå.
Under år 2018 nådde försäljningen 4 237 miljoner kronor, kontra 3 845 miljoner år 2017. Rörelseresultatet ökade med 26% från 173 miljoner kronor år 2017, till 218 miljoner år 2018.