En personligare rakning   Foto; Business Wire

En personligare rakning

Publicerad
2019-09-05
Skribent
Redaktionen
Ämnen
3D

Att erbjuda en personligare upplevelse hjälper företag och dess varumärken att skapa en ny kontakt med sina kunder.
Rakhyvelsmärket Gillette, tillsammans med 3D-skrivartillverkaren Formlabs, erbjuder nu 3D-printade och personifierade rakhyvlar.

Genom att sjösätta plattformen Razor Maker ger man kunderna nu möjligheten att skapa egna hantag till rakhyvlarna; utifrån 48 mönster, en rad olika färger och möjligheten att skriva en egen text. Till detta används 3D-printern Form 2, från Formlabs.

– Vårt samarbete med Formlabs ger kunderna möjligheten att själva bestämma hur deras rakhyvlar ska se ut, säger Donato Diez på Gilette.

Varumärket Gillette ägs sedan år 2005 av Procter & Gamble, världens största företag för personvård och hushållsprodukter.

Länk till en film