Ny VD för Sveriges Annonsörer

Ny VD för Sveriges Annonsörer

Publicerad
2019-06-21
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Personal

På fotot; Hanna Riberdahl och Leif Börjesson

Nu tar Hanna Riberdahl över som ny VD för Sveriges Annonsörer. Sedan Anders Ericson lämnade posten under hösten 2018 har Tobias Eltell varit tf VD. Hanna Riberdahl tillträdde posten den 1 april och kommer närmast från rollen som marknadsdirektör på K-Rauta.

– Det känns roligt och spännande att få ta mig an utmaningen som det innebär att ta Sverige Annonsörer till nästa nivå. Digitaliseringen och dess påverkan på våra medlemsföretag är den kanske enskilt viktigaste frågan för oss, säger Hanna Riberdahl, VD för Sveriges annonsörer.
– Men även hur vi skapar medlemsnytta och är relevanta så att det är en självklarhet för alla annonserande bolag att vara medlemmar hos oss.

Sveriges Annonsörer har i dagsläget ca 550 medlemsföretag, som alla på något sätt investerar i marknadskommunikation. Organisationen har funnits sedan år 1924 och är världens största annonsörorganisation.