New Wave Profile har 20-årsjubilerat

New Wave Profile har 20-årsjubilerat

Publicerad
2018-12-19
Skribent
Redaktionen

Att gå från tonåren till att fylla 20, är lite som att komma in i vuxenvärlden på riktigt. Fast för den sakens skull behöver man ju inte tappa varken lusten eller entusiasmen, energi eller nyfikenheten. I år är det New Wave Profile som fyller 20 år och som nu siktar på fortsatt framgång och expansion.

Man kan säga att 20-årsfirandet började redan den 12 april, då New Wave Profile hade sitt hittills största event någonsin. Det var början på ett firande som kommer att pågå under hela 2018.

– På inte mindre än 62 platser runt om i hela Sverige bjöd vi in våra kunder, leverantörer och samarbetspartners till ett rejält firande, berättar Camilla Fjordland, konceptansvarig på New Wave Profile.
– Självklart utgjorde profilering en central del av firandet och inför de här mötena hade vi loggat allt och lite till.

– Vi skickade ut inbjudningar i form av en jubileums-T-shirts till ca 7 000 kunder och drygt 3 000 av dem valde att besöka något av alla våra kalas.

Ett jubileumsevent på många platser samtidigt och med ett gemensamt koncept för inbjudningarna och genomförandet, kräver givetvis mycket planering och ännu mer samordning.

Utmaningar och möjligheter
Det handlar alltså om New Wave Profiles största gemensamma arrangemang genom åren och redan från början såg man det som en viktig manifestation för landets största kedja av profilföretag. Man ville helt enkelt hitta ett roligt och lärorikt sätt att se utmaningar och möjligheter, som ska kunna föras vidare till kunderna.

Mitten av april är en tid på året, som vädermässigt är svårt att förutse; inte minst om man har aktiviteter från Ystad i söder till Gällivare i norr. Lösningen blev ett inomhusfirande med inspiration från showroom och utställningar. Dagen till ära förstärkte man jubileumstemat med många unika erbjudanden till de gästande kunderna.

– Nu blev vi inte färdiga med jubileumsfirandet i våras utan det har fortsatt under hela hösten, berättar Camilla Fjordland.
– I våras var vi bara halvvägs, men känslan från den dagen har suttit i långt fram på höstkanten.

En helg att minnas
Om den 12 april var en dag att minnas, så var jubileums-kickoffen i augusti minst lika minnesvärd, om inte mer. Den pågick från torsdagen den 30 augusti till söndagen den 2 september. Om aprilfirandet var till kundernas ära, så var sensommarfirandet ägnat åt kedjans alla medarbetare på alla nivåer.
Platsen var dessutom noga vald; Hotel TanumStrand i Grebbestad i det vackra Bohuslän – inte långt från den plats där allt en gång hade sin början.

– Vår idé med att fira våra 20 år som kedja, handlar i mångt och mycket om att samla medlemmarna och få dem att uppleva brandning när det är som bäst, förklarar Camilla Fjordland.
– Med hjälp av alla leverantörer kan vi maxa den varumärkta upplevelsen på ett sätt som är få förunnat att klara av.

– Allt från expoprodukter och profilkläder till goodiebags, tårtor, handdukar, plädar, kuddar, godis, namnbrickor, gåvor, necessär, energybar, väskor, fotbollsdräkter mm.
– Mötenas Möte skriver vi som rubrik på höstens Be Your Brand Magazine, det är vad vi gjorde på Tanumstrand den 30/8-2/9.

Bättre än bäst
För deltagarna tog allt sin början på torsdagen med incheckning, fikabuffé och ett par timmars produktvisningar från alla leverantörer. Dagen avslutades sedan med välkomstdrink på bryggan, som sig ska, och med ett BBQ-party på hotellterrassen.

Fredagen startade i tidig gryning med ett träningspass under ledning av medarbetare från Craft. Sedan öppnade frukostmatsalen och därefter ägnades större delen av dagen åt allehanda produktvisningar och nyheterna var många. Eftermiddagen fortsatte med en föreläsning av Jon Eliason, som berättade om sitt samarbete med och lansering av en helt ny produktlinje för Orrefors Jernverk och avslutades senare med NWP Fashion Show med nyheter för hösten 2018 på den textila sidan.
Till galakvällen, som gick under temat; Gatsby Party, var det påbjudet smoking eller svart kostym och dresscode talade om färgerna svart, vitt och guld. Det blev en trerätters galamiddag med pampig underhållning av Stefan & Kim och som sedan kulminerade i dans långt in på småtimmarna. En galakväll som de flesta tyckte var bättre än bäst.

Tala eller dö
Rubriken låter mer drastiskt än vad det egentligen var. Lördagen blev nämligen en sprängfylld dag med massor av inspiration och föreläsningar. Förmiddagens konferens innehöll allt från skratt till djupaste allvar, till och med tårar. Först på programmet stod en intervju med Ebba Einarsson, en makalös 18-årig tjej som New Wave Profile valt att sponsra i sin satsning mot Paralympics 2020. Där tänker hon tävla i rodd. Inte ett öga var torrt efter intervjun, där hon berättade om sin resa från en helt vanlig tjej, till att på ett år ha hamnat i rullstol och om sin resa mot nya drömmar och mål.
Dagen fortsatte med Stefan Sauk, som höll ett föredrag med just den rubriken; Tala eller dö.

Lördagseftermiddagen vigdes åt inbördes utmaningar i fotbollsturnering, kajakpaddling eller alternativt en skärgårdstur och avslutades med klassisk after-beach-party på TanumStrands vis, som sedan övergick i en härlig kräftskiva. För vad vore ett event på västkusten utan mängder med skaldjur …

Se, känna och minnas
Söndagen var en stilla, träningsfri dag med brunch och utcheckning.

– Vi börjar närma oss slutet på ett extraordinärt jubileumsår här på New Wave Profile, säger Camilla Fjordland.
– Vi har gjort stora insättningar på vår erfarenhetsbank, som kommer att komma våra kunder till nytta; för det är det vi kämpar för och är bäst på.

I det senaste numret av NWP BYB Magazine, som står för New Wave Profile Be Your Brand Magazine, skriver man följande tänkvärda ord;

Ett event, stort eller litet, är det optimala tillfället att bygga varumärke. Du äger platsen, tiden och alla deltagares fokus under några timmar eller rentav några dagar. Utnyttja det. Skapa en varumärkesbubbla kring alltihopa, som folk kommer att se, känna och minnas länge.

 

….

https://www.folier.se/?utm_source=screenmarknaden&utm_medium=webannons&utm_campaign=allman