En handmålad kampanj

En handmålad kampanj

Publicerad
2018-10-09
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Print & mer

Under två veckor i augusti körde kreditmäklarföretaget Lendo en uppseendeväckande utomhuskampanj. Tillsammans med Handmade Media handmålades en 16 meter hög husvägg på Grev Turegatan 26 i centrala Stockholm.

Nygammal trend
Det är en traditionell mediekanal som blev återuppväckt. Redan på 1830-talet målades husväggar med kommersiella budskap och mediekanalen var som mest populär under 1920- till 1950-talet, till dess att elektroniska skyltar och vinyltryck kom på marknaden.

– Vi strävar alltid efter att vår kommunikation ska underhålla och överraska. Utomhus är en av våra viktigaste räckviddskanaler, säger Carl Brynielsson, marknadschef på Lendo.

Utomhusmålningen är inspirerad av Art Deco-posters från 60-talet och blev målad av en konstnär från Mexico.

fotograf August Sandström