Feel for life

Feel for life

Publicerad
2018-09-24
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Produktmedia

Kvällen den 8 juni arrangerade Eskilstuna- och New Wave Profile-företaget Profeel andra upplagan av välgörenhetseventet Feel for Life, som i år tog plats på Sundbyholms slott med ca 250 gäster. När Feel for Life gick av stapeln i augusti förra året inbringades 233 211 kronor till Barncancerfonden, en summa som årets tillställning slog med bravur; inte mindre än 400 000 kronor samlades in till Barncancerfonden.


Gästerna blev väl mottagna av saxofonisten Edmond Shishki, bättre känd som Edisax, tillsammans med DJ Amin, när de anlände till slottet. Kvällen leddes av konferencier tillika programledare Per Skoglund, känd från TV4 och under kvällen underhölls gästerna även av musikern Ellinore Eriksson och komikern Tobias Persson.

Auktion
Under kvällen auktionerades över 10 produkter ut till nya ägare, bl a en Miele kyl och frys, ett spabad från Folkpool, en klocka från Sjöö Sandström, en körkortsutbildning på Krekolas trafikskola och en ny Kia Picanto.
Till förmån för alla som inte hade tid att delta på välgörenhetsevenemanget, anordnades även en exklusiv auktion på Tradera; en föreläsning med entreprenören Per Holknekt och en av Sveriges mäktigaste säljare; Peter Paunovic. Efter en intensiv budgivning blev det till slut ingen mindre än New Wave Profile-kollegan TriffiQ som tog hem den åtråvärda föreläsningen.
Samtliga slutpriset på auktionen gick oavkortat till Barncancerfonden, förutom pengarna som lades på bilen, där allt utöver utgångspriset på 80 000 kronor skänktes oavkortat till Barncancerfonden.

Arrangören Profeel är mycket nöjda med kvällen och det fina bidraget om 400 000 kronor till välgörande ändamål. Under det kommande året doneras mer pengar till förmån för Barncancerfonden, då Profeel och klädmärket Berkeley har ett samarbete där varje plagg i en utvald kollektion genererar mer pengar till Barncancerfonden.