Sunnestudenter vann 4 av 5 priser på PIDA

Publicerad
2018-08-31
Skribent
Redaktionen

Den internationella förpackningstävlingen Packaging Impact Design Award är i år inne på sin tionde upplaga och årets tema är Unboxing, som är vid det tillfälle som konsumenten öppnar förpackningen.
Det blir tre deltävlingar och den första hölls i Stockholm den 22 maj, där vinnare utses i fyra kategorier och en totalvinnare; PIDA Gold Award. Fyra av dessa fem priser gick till studenter vid Brobygrafiska i Sunne, Värmland.

PIDA Gold Award gick till Klimpefjäll chokladtoppar, skapad av; Linnea Danielsson, Sofie Gustafsson och Mirja Dahlgren. På bilden syns deras bidrag.

Innovationskategorin vanns av Organic Oils, skapad av; Hanna Nyman, Denise Spencer Antoft och Stina Olsson.

Användarvänlighetskategorin vanns av Treat, skapad av; Lisa Tillander, Martina Taengh och Christian Kaplan.

Hållbarhetskategorin vanns av Breese Champagne, skapad av Fanny Hellström, Felicia Hedström och Amanda Ekström.

Totalt var 7 av 13 nominerade bidrag från Brobygrafiska.