Lyfter dialogen med konsumenter

Publicerad
2018-07-24
Skribent
Redaktionen

En internationell undersökning från Tetra Pak, vars fokus är riktat mot juice, visar att konsumenterna uppfattar ren juice som god, naturlig och hälsosam. Med ren juice menas; utan socker och tillsatser.
I undersökningen framkommer det även att konsumenterna börjar bli allt mer medvetna om sitt sockerintag och att mindre portionsförpackningar i form av shots, är en stark kandidat för framtidens juiceförpackningar.

– Den här undersökningen visar hur viktigt det är att hela tiden föra en dialog med konsumenterna om vad de efterfrågar och att ständigt förnya sina produkter, säger Anders Gustafsson, marknadsdirektör på Tetra Pak Nordics.

Undersökningen bygger på svar från 7 000 konsumenter i Brasilien, Japan, Kina, Ryssland, Storbritannien, Tyskland och USA.

Läs rapporten från Tetra Pak
https://www.tetrapak.com/about/tetra-pak-index/juice-index

Filmen från Tetra Pak