Gosh fortsätter växa under 2018

Gosh fortsätter växa under 2018

Publicerad
2018-07-20
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Övrigt

Efter att den nya, starka plattformen Gosh 2.0 lanserades under 2014, fortsätter Gosh-kedjan att växa med stormsteg; med en tydlig linje och strategi framåt. Det var även då kedjan spetsade sitt erbjudande till leverantörer, medlemmar och slutkunder.
2017 var ett bra år med en stor tillväxt, ökningen landade på ca 126 miljoner kronor i gemensamma inköp. Första kvartalet 2018 redovisades en stadig ökning för kedjans inköp och förhoppningen är att fortsätta i samma takt under resten av året.

– Gosh-kedjans fokus just nu är på varutillförseln framåt. Det är många processer igång, som kommer att effektivisera och stärka kedjans framfart inom området, säger Caroline Rosado, VD på Gosh.
– Valet att fokusera på rätt produkter, med rätt varumärken och den rätta prissättningen, kopplat till vår marknadsföring och IT-lösning, är nästa stora moment för oss.

En häftig resa
Medlemmarna i kedjan, som kallas för Goshare, åker en gång om året till en unik destination under en helg, för att konferera, diskutera framtid och strategier samt för att stärka gruppen. I år åkte medlemmarna till Åre, tillsammans med Helly Hansen Work Wear.
En oförglömlig upplevelse för Gosharna som fick känna på hur det är att vara en alpin störtloppsåkare, tillsammans med det alpina skidlandslaget. De fick även tävla mot varandra i Skutskjutet, det race som varje år avslutar skidsäsongen i Åre.