En Svensk Klassiker

En Svensk Klassiker

Publicerad
2018-07-13
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Produktmedia

Ett nytt samarbetsavtal har tecknats mellan Craft och idrottsutmaningen En Svensk Klassiker. Avtalet löper i tre år, till och med 2020, och syftar till att inspirera ännu fler människor till att börja träna och motionera.

– Vi gör en jättestor satsning på att nå ut brett i föreningslivet och detta samarbete med En Svensk Klassiker ligger perfekt i linje med den strategin, säger Stefan Persson, VD på Craft.
– En Svensk Klassiker är ett väldigt starkt varumärke och gör ett fantastiskt jobb för att aktivera och motivera en bred målgrupp 365 dagar om året.

Den som vågar sig på detta måste ha styrka, kondition och noggrant förbereda sig för att lyckas med bedriften, att under ett års tid genomföra fyra av Sverige största konditionslopp.

Utöver det vanliga
Inom 12 månader ska den som vågar sig på detta skida Engelbrektsloppet eller Vasaloppet, cykla Vätternrundan, simma Vansbrosimningen och springa Lidingöloppet.

– Det är väldigt glädjande att kunna teckna ett 3-årsavtal tillsammans med Craft. De, precis som vi, andas och lever för träning och en aktiv vardag, säger Michael Thorén, VD på En Svensk Klassiker.
– De har kläder för alla typer av idrottande och av hög kvalité, något som vi självklart kommer lyfta in i vår nya klassiker-shop.

https://www.folier.se/?utm_source=screenmarknaden&utm_medium=webannons&utm_campaign=allman