Innovativ användning av burkar

Innovativ användning av burkar

Publicerad
2018-06-07
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Produktmedia

I flaggskeppsbutiken på Regent Street, London har det brittiska lyxmärket Bottletop skapat ett innovativt tak av tusentals dryckesburkar. Bottletop tillverkar och säljer modeaccessoarer med ledordet hållbarhet. Burkarna i fråga kommer från Crown, som säljer förpackningsprodukter till hela världen.
De otryckta burkarna har bäddats in i ett 3D-printat hölje, i taket, som skapar en futuristisk känsla i hela butiken och användningen av just burkar passar perfekt in i Bottletops linje, då burkarna är 100% återvinningsbara. De passar även in eftersom att märket säljer väskor gjorda av flärpar på dryckesburkar.

– Det är en ära för Crown att få vara med i detta spännande projekt och vi är stolta över att stödja Bottleshops hållbarhetsstrategi. Det är glädjande att metallförpackningar får det miljöerkännande de förtjänar, säger Matt Twiss, marknadschef för Europa och Mellanöstern på Crown Bevcan.
– För att vara ett tak som är silverfärgat så är det, det grönaste vi någonsin sett.