Skyltar till ny kedja

Skyltar till ny kedja

Publicerad
2018-04-26
Skribent
Redaktionen

En ny asiatisk restaurangkedja växer i Sverige, Woki, vars första restaurang öppnade i Nordstan i Göteborg den 8 februari. Planen är att inom fem år ha etablerat 25 restauranger i Sverige. Focus Neon har blivit tilldelade uppdraget att leverera skyltar till både inom- och utomhusbruk.
Gästerna hälsas välkomna av tydliga, innerbelysta fasadskyltar i klarröd akryl. Väl inne i restaurangen möts besökaren av en enkel och avskalad miljö, som för tankarna till Asien med kulörer i rött, vitt och svart.
I kön till kassan får gästen läsa menyn på en stor väggtavla, som har en magnetisk yta som gör det lätt att byta ut budskapen.

– Wokis koncept är okomplicerat och mycket stilrent. Enkelheten och funktionaliteten återspeglas i våra materialval; allt från fasadskyltar till menytavlor, säger Carl Granöö. Försäljningschef på Focus Neon.