Produktmedia är en viktig del

Publicerad
2018-04-13
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Produktmedia

Byggföretaget Serneke inleder ett samarbete med Olsson & Co gällande produktmedia. Det ger Serneke en intern webbshop som de anställda nu har tillgång till och kan beställa profilkläder och produktmedia ifrån.

– I en snabbt växande organisation som vår, är det viktigt att samlas kring våra värderingar och vår företagskultur. En del av det kan man kommunicera via profilkläder och produktmedia, säger Catharina Gorthon, varumärkesansvarig på Serneke Group AB.
– Jag ser att produktmedia blir en allt viktigare kanal för oss, inte minst för att stärka varumärket internt. Vi valde Olsson & Co för att det känns som att de verkligen är engagerade i sitt uppdrag och för att vi känner att personerna i bolaget har en god förståelse, för vårt bolag och våra utmaningar.

Byggföretaget Serneke bildades 2002 och har under de senaste åren varit ett av Sveriges snabbast växande företag. Serneke Group omsatte 2016 över 4,2 miljarder kronor.

– Vi är väldigt glada och stolta över att Serneke valt oss som leverantör. Det är ett nytänkande företag i en kraftig expansiv fas och att få vara med på den resan ska bli fantastiskt roligt.
– Tillsammans med Serneke ska även vi tänka nytt och utmana oss själva, så vi kan bidra till en fortsatt stark tillväxt för dem, säger Ola Bernstein, kundansvarig på Olsson & Co.

Olsson & Co grundades år 2007 och 2014 nådde bolaget för första gången en omsättning på över 60 miljoner kronor. År 2017 redovisade man en omsättning på över 64 miljoner kronor.