Kundvård

Publicerad
2018-03-09
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Produktmedia

I en undersökning från Ricoh, baserad på 3 600 svar från konsumenter från 23 länder, framkommer det att kunderna uppskattar kundrelationer i hög utsträckning. 70% av kunderna upplever att de bästa varumärkena är de som uppmärksammar deras behov och 57% spenderar mer om de känner sig uppskattade.
Det gäller att vara personlig, för kunderna anser att företag bör ägna störst uppmärksamhet åt dem under köpprocessen. Men sluta inte där, uppmärksamheten efter köpet är också viktig. 47% slutar som kund om ett företags kommunikation inte uppfyller förväntningarna. 60% upplever att många företag bara bryr sig om att tjäna pengar, de prioriterar inte kundservice.
Slutligen anser 91% av kunderna att en krånglig transaktion skulle göra att de avstår att handla.

http://ricoh-tl-content.cdnsrvc.com/cms/dl/952/Triple%20R%20infographic%20-%20FINAL%20SE.pdf