Från FlexoTech

Från FlexoTech

Publicerad
2018-02-07
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Förpackning

Genom ett samarbete med Smufit Kappa CPE, vann det tyska ölmärket Beck’s pris på FlexoTech awards, i kategorin; Sacks and Corrugated Pre-Print Liner. Smurfit Kappa designade en komplex liner som krävde en hög tryckvärtekoncentration, för att uppfylla önskemålen om ett realistiskt och blickfångande tryck.
För att skapa den uppseendeväckande finishen, användes kompositfärger för att bygga upp varumärkets levande gröna nyans och sätta flaskan i fokus. Med tanke på att så mycket som 82% av köpbesluten fattas i butik, finns det ett ökat tryck på varumärken att skapa dynamisk närvaro på hyllan.

– Jag är glad att Smurfit Kappa får det erkännande, som förstapris i denna kategori, innebär. För designer som kräver en finish av fotokvalitet och höga produktionsvolymer, är pre-print ett uppskattat alternativ. Vi ser därför att många kunder väljer detta för sina produkter, säger Chris Shaw, VD för Smurfit Kappa CPE.
– Den här bedriften har möjliggjorts av den hängivenhet och det hårda arbete som våra erfarna tryckare och grafikteam har lagt ned.

FlexoTech awards 2017 hölls vid ett galaevenemang i London den 23 november. I övrigt vann det finska bolaget Westpak, i kategorin Flexible packaging 801-1000 mm för ICA Delikatess Köttbullar.