Succén fortsätter

Publicerad
2017-12-06
Skribent
Redaktionen

Årets AdDay den 11 maj på Urban Deli, Sveavägen 44 i Stockholm, var en given succé med närmare 50 inspiratörer och drygt 400 besökare. Nu står det klart att AdDay återvänder nästa år igen, den 25 april 2018.
Från början hette dagen Stora Annonsörsdagen, men intresseorganisationen Sveriges Annonsörer gjorde om konceptet från grunden; talare byttes ut till inspiratörer, enskilda programpunkter blev break out sessions och arenan blev Urban Deli, istället för Grand Hotell. Resultatet blev AdDay och mottagandet blev över förväntan.

– Det var väldigt roligt att pröva något helt nytt och göra om något från grunden, som vi gjorde. Men det föll väldigt väl och känslan är att formatet ligger helt rätt i tiden, säger Ulf Hermansson Samell, marknadschef på Sveriges Annonsörer.

Ulf Skarin, ekonomijournalist och creative director på Veckans Affärer, blir redaktör för nästa års satsning, precis som han var i fjol.

– AdDay blev något helt annat än ett vanligt branschevent och det ska bli kul att få göra om samma resa igen. Vi lyckades få hit otroligt spännande inspiratörer och siktar på att få till en minst lika stark line-up nästa år. Drömgästen vore en riktigt stor internationell kändis, med spännande story som man kan lära och inspireras av, säger Ulf Skarin.