Från 1 miljard till 5 miljarder

Från 1 miljard till 5 miljarder

Publicerad
2017-10-10
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Print & mer

Med den svenska grundaren Henrik Müller-Hansen i spetsen startar Gelato verksamheter i Brasilien, Ryssland, Indien och Kina, även kallat BRIC-länderna. Med detta utökar företaget sin globala räckvidd; från 1 miljard till 5 miljarder människor.
Samtidigt har företaget under första kvartalet 2017 fått flertalet nya kunder; Lufthansa, BMW och Sapa.

– Vi stärker vår position som världens enda globala molnbaserade printlösning. Sedan tidigare har vi verksamhet i USA, Kanada, Europa, Singapore, Chile och Austrailen.
– Expansionen i BRIC-länderna är oerhört viktig, för att kunna ge våra globala kunder tillgång till snabbare, miljövänligare och mer effektiva printlösningar, säger Henrik Müller-Hansen, VD på Gelato.

Det globala printnätverket Gelato har byggt upp, gör det möjligt för internationella företag att hantera tryck på ett mer hållbart och effektivt sätt. Sedan årsskiftet har kundbasen växt och flera nya kunder har anslutit sig till företagslösningar från Gelato Globe.

– Vi har flyttat merparten av vår marknadsföring till det digitala, men för de tillfällen då vi föredrar trycksaker har vi letat efter en lösning som möjliggör hantering av små och skräddarsydda volymer med kort varsel.
– Eftersom vi är verksamma på över 100 marknader behöver vi Gelatos globala lösning, säger Bettina Petzold, marknadschef på Lufthansa.

Idén om att kunna producera tryckt material på ett mer hållbart och kostnadseffektivt sätt, bygger på en mjukvara för hantering av marknadsföringsmaterial kombinerat med ett globalt nätverk av tryckerier och lokala transportörer.

– Onödigt stora printvolymer, långa transportsträckor, tullavgifter, varierande utskriftskvalitet, skatt- och faktureringskrångel är exempel på huvudvärk som våra kunder har upplevt innan de kommer till oss.
– Gelato Globe löser dessa frågor för internationella företag och låter dem trycka marknadsföringsmaterial lokalt och på begäran, säger Henrik Müller-Hansen.
– Att kunna minska transportsträckor och onödig tryckvolym och på så sätt hjälpa miljön, fortsätter att vara en central drivkraft för globala varumärken och framöver.