Arkitektkopia förvärvar Baldursson

Publicerad
2013-11-16
Skribent
Eric Windahl

I juni sattes det Göteborgsbaserade dekal- och skyltföretaget Baldursson i konkurs med skulder på över 16 miljoner kronor. Nu har Arkitektkopia köpt konkursboet och stärker därmed ytterligare sin position som ett av Sveriges största företag inom den grafiska branschen.
Baldursson, som arbetat med varumärkesprofilering och visuell kommunikation, är ett företag med större kunder inom både offentlig förvaltning och det privata näringslivet. Företaget omsätter idag ca 40 Mkr och har ett 40-tal anställda och är en ledande producent av visuellt marknadsföringsmaterial som hjälper företag att synas. Allt från affischer och banderoller till dekal och dekor, exposystem, skyltar, vepor och mycket mer.

Bolagets VD Bragi Baldursson kommer att fortsätta arbeta inom Arkitektkopia i Göteborg.

– Genom förvärvet stärker vi både Arkitektkopia och Baldursson för framtiden och får en bredare kundbas som får tillgång till båda företagens produktportföljer.
– Samtidigt når vi en omsättning på nära 400 miljoner kronor, berättar Marcus Wallin, VD på Arkitektkopia.

Arkitektkopia finns på ett trettiotal platser runt om i Sverige. Företaget har konsekvent arbetet med att utveckla kompletta erbjudanden bestående av tjänster och applikationer som komplement till produktion av tryckt och digital information.