Bra, men kan bli bättre

Publicerad
2013-10-05
Skribent
Eric Windahl

NBR-mässan i Oslo samlade totalt 62 utställare varav 27 svenska, 29 norska och 6 danska. Norsk Bransjeforening for Reklameprodukter arrangerade sin traditionella utställning måndagen de 19/8 och tisdagen den 20/8.
Många tyckte att måndagar inte är någon bra mässdag, inte minst när det dessutom sammanfaller med höstens skolstart i Norge. Därför blev besökarantalet skralt. Det var bättre på tisdagen.

– Under måndagen var det väldigt få besökare, men tisdagen lockade desto fler, berättar Dennis Anderberg på Candab.
– Det var seriösa besökare över lag så jag är nöjd på den punkten.
– Det är dock ganska mycket pengar som man måste ut med för en relativt liten mässa och det är inte billigt i Norge.

Bland montrarna hittade man bekanta ansikten som Cecilia Nyd Grahn från Keback/MEC Gruppen, Robert Holmgren från Reklam Grossen, Martin Bregmo från Bregmos, Johan Pettersson från Ernst Alexis, Per Hugner från Quickbutton, Jörgen Carlsson från C Two Products, Annika Ståhl från Fronta, Thomas Jansson från Carlobolaget, Björn Eriksson från Xindao och Johan Jüngling från Magasin; för att bara nämna några.

– Mässarrangörerna fanns alltid tillgängliga och gjorde ett bra jobb för att stödja oss leverantörer. Vi gjorde en del sista-minuten fixes och det var inte några problem, avslutar Dennis Anderberg.
– Det dåliga med mässan är att den är kostsam i förhållande till antalet besökare.

SM613 Norge-mässa IMG_0680