Cervera vässar sitt utbud

Publicerad
2013-09-23
Skribent
Eric Windahl

Sveriges kanske ledande butiksaktör inom designprodukter för hem och kök, Cervera, stärker sin position ytterligare genom ett samarbete med det nya, svenska designvarumärket Ponpon. Cervera renodlar kontinuerligt sitt sortiment och tillskottet av Ponpon är en del av nysatsningen på spännande designvarumärken.
Ponpon gör dekorativa och funktionella objekt för hemmet och det dukade bordet som passar utmärkt som gåvor.

– Ponpon är en pigg uppstickare i ett bra prisläge som kompletterar Cerveras sortiment perfekt. Det har ett unikt koncept med storytelling bakom varje produkt och vi ser en stor potential i varumärket, säger Erika Dalle, marknadschef på Cervera.

Cervera har en unik ställning på den svenska marknaden och erbjuder det bästa inom matlagning, servering och heminredning. Här finns kända och högkvalitativa designvarumärken som Art&Cook, Georg Jensen, Iittala, Orrefors, Kosta Boda, Villeroy&Boch, Design House Stockholm, Le Creuset, Stelton, Rörstrand, Höganäs, Skeppshult, Rosenthal, Riedel och Royal Copenhagen. Utöver dessa har Cervera även de egna varumärkena Anders Petter och Great.

– Vi är otroligt stolta. Med Cervera får vi rikstäckande spridning av våra produkter genom väletablerade handlare och ett koncept som nästan alla känner till.
– Att Ponpon är en svensk uppstickare gör samarbetet intressant. Som nytt varumärke behöver vi en stark kedja i ryggen, säger Martin Ulander, VD på Ponpon.

Ponpon_Flowertower_grupp_ca.pris999kr