Berghs jobbar med digitala format

Publicerad
2013-09-12
Skribent
Eric Windahl

Berghs School of Communication har inlett ett samarbete med NEC. Slututställningen på Berghs i maj var startskottet för samarbetet som fortsätter med ett större projekt om digital skyltning i höst.
På ett 40-tal bildskärmar och 3D-projektorer från NEC, visade avgångseleverna i maj upp sina kreativa projekt på temat ACT.

– Det är otroligt kul att få vara en del av utställningen. Det ger oss ett värdefullt tillfälle att ordentligt testa våra bildskärmar i en kreativ miljö där både bildkvalitet och driftsäkerhet är avgörande. säger Henrik Breda, Sales & Marketing Director på NEC Display Solutions Scandinavia.

– Digital skyltning och rörlig kommunikation fortsätter att växa, inte minst inom marknadsföring. Det innebär nya möjligheter att både nå ut och interagera med sin publik, säger Pål Pettersson, ämnesansvarig för grafisk design på Berghs.
– Vår satsning ska stärka våra elevers kunskap inom detta segment, både gällande formgivning och deras förståelse för tekniken bakom.
SM513 Berghs-entré (3) NEC