Brand Factory växer

Publicerad
2013-07-10
Skribent
Josefin Nässlander

Svenska Brand Factory stärker nu ytterligare sin position som Nordens största företag inom varumärkesprofilering och visuell kommunikation genom att förvärva danska Vangsgaard.
Brand Factory Group kommer efter förvärvet att ha ca 480 anställda och en årlig omsättning
på ca 800 miljoner.

– Det är en pågående trend mot konsolidering i vår bransch där få internationella aktörer tar allt större plats på marknaden. Förvärvet av Vangsgaard som är Danmarks största företag inom varumärkesprofilering och visuell kommunikation, gör att vi blir marknadsledare i samtliga nordiska länder och dessutom utvidgar vårt erbjudande till att omfatta butiksinredning, säger Peter Follin, koncernchef i Brand Factory.

Vangsgaard grundades år 1980 och omsätter drygt 200 miljoner med 110 anställda. Grundarna av Vangsgaard är de tre entreprenörerna René Rafn Hansen, Jesper Christensen och Anders Vangsgaard. Alla tre kommer att fortsätta arbeta operativt inom koncernen i sina nuvarande roller även efter sammanslagningen.

– Vi ser fram emot att få fortsätta utveckla Vangsgaard med det utökade kunderbjudande och geografiska täckning som samgåendet med Brand Factory möjliggör.
– Tillsammans får vi marknadens bästa leverantör inom varumärkesprofilering och visuell kommunikation, säger René Rafn Hansen, VD för Vangsgaard.

Brand Factory Group är en tioårig framgångssaga. Företagets grundades i Stockholm 2003. Brand Factory ägs numera av den nordiska riskkapitalfonden Scope II L.P. och nyckelpersoner inom företaget.

images