Visar själen i ny kampanj

Publicerad
2013-01-18
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Produktmedia

Kosta Boda inledde ett samarbete med reklambyrån Ellermore i mars i år. Under året har man genomfört ett varumärkesarbete som nu har resulterat i 34 filmer.


– Syftet är att visa att Kosta Boda är något annat än pynt och fabriksproducerad heminredning.
– Varje glasföremål från Kosta Boda är besjälat av den historia eller tanke som Kosta Bodas konstnärer och formgivare tog med sig in i arbetet i hyttan, säger Johan Good, planner på Ellermore, till tidningen Resumé.

Därför har Ellermore gjort en film för varje föremål. Genom att låta människor ta del av tankarna bakom objekten vill man skapa nyfikenhet och gillande för Kosta Bodas varumärke.

– Glas har tidigare visats med statiska bilder, något som inte ger materialet rättvisa. Genom att producera produktfilmer istället för produktbilder, kan vi arbeta med ljus och kontraster på ett helt annat sätt, säger Mattias Frendberg, AD på Ellermore.

Filmerna kommer att användas i butik, på nätet och i kampanjer för enskilda produkter.

kosta_1kosta_2