Ny återförsäljare stärker Xerox

Publicerad
2013-01-29
Skribent
Josefin Nässlander
Ämnen
Print & mer

Xerox Sverige stärker försäljningen av grafiska lösningar med den nya återförsäljaren PrimoTek, som kommer sälja Xerox produkter och lösningar för produktionstryck till de största grafiska företagen i Sverige.

Arnaud Linquette, VD Xerox Sverige

Arnaud Linquette, VD Xerox Sverige

-Samarbetet med PrimoTek kommer ge Xerox Sverige en snabbfotad partner som kan möta kundernas och marknadens behov av lösningar och affärsutveckling inom den grafiska sektorn.
-PrimoTeks nischade marknadsfokus och mångåriga erfarenhet från den grafiska branschen passar perfekt för att stärka vår närvaro på marknaden, säger Arnaud Linquette, VD för Xerox Sverige.

PrimoTek grundades av de tidigare Xerox-medarbetarna Olof och Karl Rise och kommer företräda Xerox mot företag på den grafiska marknaden som tidigare hanterats av Xerox direkt.

Karl Rise, VD Primo Tek

Karl Rise, VD Primo Tek

-Vi är väldigt glada för den här möjligheten och ser mycket fram emot att med Xerox specialistlösningar möta den grafiska industrin som PrimoTek, säger Karl Rise, VD på PrimoTek.
För att stödja den nya försäljningsmodellen har Johan Mikaelsson utsetts att leda Xerox affärsområde för grafisk kommunikation. Han och hans team, med bred erfarenhet av grafisk bransch, kommer att bidra med lösnings- och marknadsstöd till den nya partnern.

PrimoTek AB, med bas i Stockholm, ägs i sin helhet av grundarna.


Johan Mikaelsson

Johan Mikaelsson