Packaging Arena tar plats i Japan

Publicerad
2012-12-27
Skribent
Josefin Nässlander

Svensk förpackningsindustri har en särställning i Japan. Det märktes på Tokyo Pack den 2-5 oktober. Innovative Packaging Solutions from Sweden var en av de större programpunkterna – och först på scen är Sandra Eriksson, VD på The Packaging Arena.Packaging Arena - Sandra Eriksson  Packaging Arena tar plats i Japan
Sandra Eriksson, VD på The Packaging Arena.

– Att The Packaging Arena är en del av det officiella programmet på Asiens största förpackningsmässa är naturligtvis stort. Vi har jobbat upp ett starkt varumärke i bl a Japan, något som gynnar Värmland och våra medlemmar som är intresserade av affärsmöjligheter på den asiatiska marknaden, säger Sandra Eriksson.

Sandra Eriksson och Lena Nasr pratade om förpackningsinnovation och konsumentdriven utveckling; ett ämne som blivit ett signum för The Packaging Arena. På seminariet deltog även några av medlemsföretagen, bl a Billerud och Korsnäs.

Fokus på nya affärskontakter
Mässan innebar några hektiska dagar för The Packaging Arena. Förutom seminariedeltagande ställde man
ut en unik innovation från Karlstads universitet som ersätter plasten i morgondagens förpackningar; CaiLar.
På schemat stod även en mottagning på Svenska ambassaden i Tokyo med specialinbjudna gäster med koppling till förpackningsindustrin.
Men mest krut la The Packaging Arena på att nätverka i syfte att hitta innovationer, samarbetspartners och återförsäljare som medlemsföretagen kan ha nytta av.

The Packaging Arena samarbetar, samverkar och sammanför företag och specialister från hela branschen. Unika tjänster, tillgång till ledande experter och avancerade utvecklingsmiljöer skapar förutsättningar för förpackningsutveckling i världsklass.