Digitalt istället för kuvert

Publicerad
2012-10-30
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Övrigt

H&M:s VD Karl-Johan Persson och Glocalnetgrundaren Stefan Krook bildar bolag, som ska bli fönsterkuvertens digitala dödsdom. Det skriver Dagens Industri.
Krook säger till tidningen, att han tror att det gemensamägda företaget Kivra kommer att revolutionera marknaden för hur bolagen informerar sina kunder i framtiden. Det är bara en tidsfråga, innan dagens fönsterkuvert på hallgolvet försvinner, menar han.

Kivra står bakom tjänsten Kreditkopia, som redan har 200 000 registrerade användare. I stället för en traditionell kreditupplysning får användaren en digital uppgift och nu planerar bolaget att utvidga konceptet. Det talas om en digital plattform för digitala meddelanden från företag och myndigheter.

– Det blir en kombinerad postlåda och arkiv, säger Stefan Krook till DI.

Kivras styrelseordförande Stefan Krook har själv investerat tre miljoner kronor, men vill inte avslöja hur
mycket Karl-Johan Persson gått in med. Tillsammans blir de näst största ägare efter VD:n och grundaren
Robert Wahlström.

https://www.folier.se/?utm_source=screenmarknaden&utm_medium=webannons&utm_campaign=allman