Kalla fakta om Promotionbiet 2012

Publicerad
2012-03-19
Skribent
Josefin Nässlander
Ämnen
Produktmedia

Årets Förädlare:
Oremic Reklamtryck AB

Motivering: Att med ständig lust söka nya förädlingsmetoder och utveckla sina tjänster samt att osvikligt hålla sina utlovade leveranstider.

Årets leverantör:
ProOne AB

Motivering: Att man konsekvent hjälper sina kunder att få bättre marginal utan att ge avkall på kvalitén.

Årets Promotionföretag:
Creon Promotion AB

Motivering: Ett professionellt företag, som vuxit starkt på senare år och är mycket uppskattat på marknaden. Alltid noggranna och korrekta mot sina kunder och leverantörer.

Årets Promotionprodukt:
Designindustrin AB med korthållaren Thumb

Motivering: En perfekt promotionprodukt, med pris som gör att man kan vara generös och sprida till många. Perfekta tryckytor, praktisk, bra funktion med aha-upplevelse,
snygg design, dessutom svensk och tillverkas i Sverige.

Årets Hemsida:
Olsson & Co

Motivering: Bästa hemsida vad gäller funktion, grafisk design och tillgänglighet. Man fick högsta betyg i dessa tre tyngsta kriterierna. Det var 10 kriterier som granskades. Olsson & Co var väldigt högt i alla kriterier dock inte etta i alla, men etta i de viktigaste.

Pris för särskilda insatser i Profilbranschen (delas ut väldigt sällan) tilldelades Leif Ahlström för mer än 40 år i branschen och alltid i dess framkant. Han lämnar sitt uppdrag i PWA, men sitter kvar i SBPR-styrelsen och gjorde därmed sin sista mässa som aktiv i januari 2012.

Promotionbiet 2012