AGI tar priset

Publicerad
2012-03-22
Skribent
Josefin Nässlander
Ämnen
Övrigt

Svenska Publishing-Priset är ett av de stora priserna inom kommunikation. Nu har arrangören Populär Kommunikation med VD Björn Karlsson i spetsen, som drivit Svenska Publishing-Priset sedan starten 1990, kommit överens med förlags- och eventföretaget AGI Aktuell Grafisk Information om en överlämning av tävlingen. Det skriver den nya tidningen Grafiskt Forum/AGI.
AGI tar priset

– Den senaste månaden har inneburit en explosion av idéer kring hur tävlingen kan utvecklas, säger AGI:s VD Peter Ollén. Det finns mängder av tankar i Björns huvud och vår utmaning är att med en större organisation i ryggen kunna hjälpa till att förverkliga många av dem.

Populär Kommunikation kommer framöver att vara medarrangör i tävlingen och Björn Karlsson fortsätter i juryn. Ordförandeskapet lämnas dock över till AGI och Peter Ollén.
2012 kommer tävlingens prisutdelning att kombineras med utställning och seminarier; allt för att inspirera publiceringsbranschen att bli ännu bättre.

– Vi känner en stor ödmjukhet inför uppgiften, säger Johan Fogelström, som blir projektledare för Svenska Publishing-Priset hos AGI.
– Det är tydligt att behovet av att kommunicera och publicera på många olika sätt ökar. Det kommer också att visa sig i att de två avdelningarna i tävlingen; Print respektive Digitala medier, kommer att kompletteras med en helt ny avdelning.

Tävlingen Svenska Publishing-Priset kommer att vara öppen för anmälningar under mars till maj 2012.
Priset delas ut vid en ceremoni i Berwaldhallen i Stockholm i oktober.