Pris av Bris

Publicerad
2012-01-23
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Övrigt

Intersport fick Bris utmärkelse, 2011 års Kreativa Partner, för konceptet; Spring för barnen, en uppmaning till kunder och samarbetspartner att springa på löpband och samtidigt samla in pengar till Bris verksamhet.

Sportkedjan och organisationen delar övertygelsen att idrott bidrar till ökat självförtroende och minskar nedstämdhet.

– Jag är oerhört glad för denna fina utmärkelse. Egentligen behöver det inte vara särskilt svårt att hjälpa till.
– Vi skapade konceptet Spring för barnen utifrån våra egna värderingar, våra kunders och samarbetspartners engagemang och möjligheten att hjälpa BRIS och unga, säger Erik Andersch, marknadschef för Intersport.

Kampanjen var startskottet till ett nytt samarbete mellan Intersport och Bris och inbringade 250 000 kronor. För varje sprungen kilometer skänkte kedjan 100 kronor till organisationen.

bris_intersport_stor

Erik Andersch, marknadschef INTERSPORT och Göran Harnesk, generalsekreterare BRIS