Lyssna på konserten genom burken

Publicerad
2011-11-18
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Övrigt

Nu kan Du ha Coca-Cola-burken i ena handen, iPhonen i den andra och dessutom få favoritmusiken i hörlurarna. Allt tack vare att Coca-Cola tillsammans med burktillverkaren Ball Packaging utvecklat en interaktiv dryckesburk med direktlänk till the Coke Music Portal – för den tyska marknaden.
Det är Coca-Colas nya 25 centilitersburkar, tillverkade av Ball, som försetts med en tvådimensionell sk QR-kod (Quick Response), som är kopplad till Coca-Colas musikkampanj; Coke Sound Up. När koden scannas av med en smartphones kamera, kopplar mobilens webbläsare användaren till musikportalen http://mobile.cokesoundup.de, där det finns nyheter och musik.

Nu har Coca-Cola upprättat ett samarbete med olika musikgrupper, bl a svenska rockgruppen Mando Diao från Dalarna och planerar att ge exklusiva musikshower i ett antal tyska städer. Den som har en av de nya smarta colaburkarna kan med hjälp av QR-koden koppla upp sig till en visuell direktlänk till konserterna.