Ingen kines på Kina

Publicerad
2011-11-11
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Övrigt

Fazer kommer att se över utseendet på förpackningen på Kina, en produkt som säljs i Sverige. Förändringen görs eftersom Fazer vill ta ansvar och inte vill att förpackningen ska upplevas på ett negativt sätt.
Utseendet på förpackningen kommer att ses över, men produktens goda innehåll och namn kommer att finnas kvar. Kinaprodukterna är mycket populära chokladprodukter i Sverige, skriver företaget i ett pressmeddelande.

SM711 Kinapuffar

-Vi har fått synpunkter från våra konsumenter och det tar vi till oss. Kina lanserades 1961 och har haft ett liknande utseende väldigt länge. Nu kommer vi att se över förpackningsdesignen och anpassa den så att den stämmer bättre överens med den tid vi verkar i.
-Vi är ett företag som tar ansvar och detta är ett led i det arbetet, säger Annika Westby, marknadsdirektör, Fazer Bageri & Konfektyr i Sverige.

Det är ännu inte klart när förändringen av förpackningen kommer att ske eller hur förpackningen kommer att se ut.