Sign Scandinavia satsar på temahalvdagar

Publicerad
2011-10-06
Skribent
Redaktionen

I slutet av oktober arrangeras Sign Scandinavia, den heltäckande fackmässan för skyltar, storformatsexponering och digital skyltning, på Kistamässan i Stockholm. Mässan arrangeras för tionde gången och det uppmärksammas bl a genom temahalvdagar, för att locka nya besökarmålgrupper, ett gediget seminarieprogram och ett branschmingel, som välkomnar både besökare och utställare för att nätverka.

SM611 Mia Wilén projektledare Sign Scandinavia Kistamässan

Nytt för i år är att alla seminarier är kategoriserade i fyra temahalvdagar; Produktion, Kommunikation, Kreativitet och Exponering.
Under temahalvdagen Produktion kan besökaren bl a ta del av seminarier, som handlar om trygga affärsrelationer, hållbar färghantering och hur man ökar sin försäljning genom att addera digital teknik.
Temahalvdagen om Kommunikation tar upp ämnen som butikskommunikation i regi av Fredrik Lange från Handelshögskolan och hur utvecklingen ser ut för DOOH, digital utomhusreklam, i Sverige med ledning av Raymond Emtemark från Visual Art.

Idéer som skapar intäkter
Dessutom bjuder Marknadsföreningen i Stockholm, MIS, in till ett lunchseminarium, där varumärkesexperter ger sin bild av varumärkesbyggande i framtiden.
Inom temat Kreativitet kan besökaren få följa med Adobe på en resa mot framtidens skyltdesign och lyssna till ADn Anna Romson och kreativitetskonsulten Bengt Renander, som delar med sig av sina erfarenheter och idéer som skapar intäkter.

I en avslutande paneldiskussion belyses de möjligheter och utmaningar som marknadsförare står inför vid exponering av sitt varumärke och att tänka utanför ramarna. I paneldiskussionen deltar Peter Grundstedt från Gillgrens Reklam, Bengt Nordfors från Coolstream och Elizabeth Bergstedt tidigare från Q-Med. Som moderator agerar Ann Brennwald från Brennwalds och Robert Malmgren från OneCommunications.

Det allra senaste
På Sign Scandinavia möter besökaren branschens ledande leverantörer och tillverkare som presenterar det senaste inom material, maskiner och produkter.

– Tillströmningen av utställare har varit bra och mässan kommer att kunna visa upp en stor bredd. Bland de 70-tal utställarna som ställer ut hittar vi bl a Epson, Hexis S.A, Image Media Channel, Mediatec Solutions Sweden, Océ Svenska, Roland DG North Europé, Scandinavian Screen Solutions, Schneidler Grafiska, Sericomex Sweden, Signcom och Zünd Skandinavien, säger den nytillträdde projektledare Mia Wilén, för Sign Scandinavia på Kistamässan.

– – Ett område har dock minskat på årets upplaga av Sign Scandinavia. Det är digital skyltning som red på trendvågen 2009, men där vi har märkt att det har skett ett skifte.
– Annars ser det väldigt positivt ut för övrigt, och vi har valt att blanda upp utställare, istället för en strikt uppdelning, som vi har tillämpat tidigare år, säger projektledare Mia Wilén.

Firar 10-års jubileum
På mässans första dag anordnas en gemensam mingelkväll i bistron för både utställare och besökare. Här firas mässans tioårsjubileum med plockmat och sprudlande drycker.

– Branschminglet är ett perfekt tillfälle att nätverka och träffa branschkollegor under avslappnade former. Boka in onsdagen den 26 oktober klockan 17.00. Biljetter finns att köpa på Sign Scandinavias hemsida eller på plats för 160 kronor, avslutar Mia Wilén.

Sign Scandinavia arrangeras den 26-28 oktober på Kistamässan i Stockholm.
För mer information; www.signscandinavia.se

Text: Marika Metsola Renström

https://www.folier.se/?utm_source=screenmarknaden&utm_medium=webannons&utm_campaign=allman