Adidas – the connected store

Publicerad
2011-10-02
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Övrigt

Det är samarbetet mellan Adidas och Intel, som har resulterat i Adiverse; en digital vägg som ger en tredimensionell shoppingupplevelse och tillgång till information om 8 000 olika skor – bara med en fingertryckning.
Adidas har i samarbete med it-jätten Intel skapat den interaktiva väggen, som är ett steg mot the connected store.

SM511 Adidas

Även för mindre butiker
Här kan kunderna med fingertopparna via systemets touchscreen svepa igenom stora informationsmängder och välja mellan tusentals olika produkter, rotera produktbilder, fokusera på utvalda produkter och få fördjupad information och rörlig film, och se vad andra kunder tycker om olika produkter via Twitterflöden.

Systemet är inte bara tänkt för stora aktörer. En viktig fördel är att hjälpa mindre butiker med begränsat utrymme att leverera information om stora sortiment – och en roligare shoppingupplevelse. Adidas planerar att lansera konceptet i brittiska butiker i samband med sommar-OS 2012.

https://www.folier.se/?utm_source=screenmarknaden&utm_medium=webannons&utm_campaign=allman