Egna varumärken viktigt för MQ

Publicerad
2011-05-05
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Övrigt

Det är faktiskt så att MQ älskar varumärken. Därför kompletteras nu herrutbudet med ytterligare ett eget varumärke. Réunion heter det nya varumärket för herrar. Sedan tidigare har kedjan tre egna på herrsidan: Bläck, Blueprint och Emilio.

Réunion riktar sig till modemedvetna män och är mer avslappnat än Bläck, men ändå lite mer formellt än Blueprint. MQ har jobbat med andra material än tidigare och mer vågade skärningar. Märket har en skandinavisk prägel.

MQs strategi är att sortimentet ska bestå av 60% egna varumärken och 40% externa.

MQ vill erbjuda kunden ett modernt utbud till ett bättre pris. De externa, välkända, varumärken kan ofta ligga i en högre prisklass.

Kortärmad skjorta av märket Blueprint

Kortärmad skjorta av märket Blueprint